INTÉZKEDÉSI TERV

Intézmény neve és címe:

Meserét Lajosmizsei Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde, 6050 Lajosmizse, Attila u. 6.

Intézmény OM azonosítója

027656

Feladatellátási-hely azonosítója

027656004

Eljárás típusa (önértékelés, tanfelügyelet)

Intézményi tanfelügyelet

Intézkedési terv kezdő dátuma:

2020. január 19.

Intézkedési terv befejező dátuma:

2025. január 19.

1. Pedagógiai folyamatok

Kiemelkedő területek

Az intézmény terveinek megvalósítása az óvodapedagógusok, a szakmai munkaközösség és a Szülői Szervezet bevonásával történik. (Egymást követő 2 nevelési év munkatervei és az éves beszámolók) Az óvodapedagógusok tervező munkája és a megvalósulás koherens egységet mutatnak, figyelembe veszik az intézményi belső elvárásokat. (PP, Munkaterv, Csoportnaplók) A munkaközösség éves terve összhangban van a stratégiai dokumentumokkal, a munkaterv iránymutatásainak megfelelően, a nevelőtestület döntése szerint, annak alapján készült. Az éves tervek és a beszámolók egymásra épülnek. (Egymást követő 2 nevelési év munkatervei és az éves beszámolók) A pedagógiai folyamatok nyomon követhetőek a tevékenységi tervekben, csoportnaplókban. Az óvoda nevelőtestülete támogatja az innovációt. (Beszámolók, vezetői interjú) Az intézményben a gyermeki fejlődést folyamatosan követik, dokumentálják, elemzik, szükség esetén fejlesztési tervet készítenek. Az óvodapedagógusok a gyermekek eredményeiről fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak szüleinek/gondviselőinek. (Pedagógiai Program, Munkaterv) Kiemelt figyelmet fordítanak a gyermekek egészséges és környezettudatos életmódra nevelésére.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

A gyermekek folyamatos megfigyelésen, mérésen alapuló egyéni teljesítményének alakulásáról, tapasztalatok felhasználása, beépítése az operatív dokumentumokba. A csoportnapló vezetéssel kapcsolatos feladatok jelenjenek meg a Pedagógiai programban.

 

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

Kiemelkedő területek

Az intézmény vezetése és érintett óvodapedagógusa információkkal rendelkezik minden gyermek szociális helyzetéről. Az óvodapedagógusok a tanuláshoz, cselekvéshez kötött ismeretszerzéshez (pl. játékhoz) szakszerű útmutatást és megfelelő eszközöket biztosítanak, alkalmazva a nevelés-tanulás módszertanát. Az egészséges és környezettudatos életmódra nevelés elmélete és gyakorlata a pedagógiai programban előírtak szerint a munkatervben szerepel, a beszámolókból követhető pl. Zöld óvodai irányelvek megvalósulása. A szülők a megfelelő kereteken belül részt vesznek a közösségfejlesztésben, nyílt napok, kirándulás, tehetséggondozó programok, gála rendezvény, szülők bálja. A programban meghatározottak az óvodában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai alapelvei, értékei, céljai, feladatai, eszközei. Az eljárások konkrétak, rendelhető hozzájuk tevékenység, megfelelnek az intézmény lehetőségeinek, reálisak. (Nevelőtestületi interjú, kérdőív, értékelési dokumentumok)

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztési terület.

 

3. Eredmények

Kiemelkedő területek

A nevelési célokhoz kapcsolódó eredmények az elvártaknak maximálisan megfelelnek. Sokféle, változatos tevékenységekkel biztosítják a harmonikus gyermeki személyiség kibontakoztatását. A mérések-értékelések megvalósítása, belső hasznosulása és a tapasztalatokból kiinduló cél/feladatrendszer meghatározása a szakmai-pedagógiai munka fejlesztése érdekében. A szülőkkel jó kapcsolatot ápolnak, az együttnevelés, és a párbeszéd fontosságát hangsúlyozzák.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztési terület.

 

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

Kiemelkedő területek

Az intézmény munkatársai számára a munkájukhoz szükséges információkhoz és ismeretekhez való hozzáférés biztosított. A belső tudásmegosztás folyamatos, mely minden pedagógus belső igénye. A szakmai tapasztalatok átadásának kialakult rendje van, annak szakmai hasznosulása bizonyított. Rendszeres, átfogó ellenőrzési-értékelési munka, melynek eredményeit felhasználják a szakmai munka fejlesztéséhez. A munkaközösség vezetők gyűjtik és megosztják a jó tanulásszervezési és pedagógiai gyakorlatokat. Ezek elősegítik, támogatják a szakmai innovációt.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztési terület.

 

5. Az intézmény külső kapcsolatai

Kiemelkedő területek

A külső partnerek köre ismert az intézmény munkavállalói számára. A külső kapcsolatrendszer működik, az együttműködés folyamatos és kölcsönös. Partnereivel tartalmas kapcsolatot ápol. A partnerek tájékoztatása és véleményezési lehetőségeinek biztosítása széleskörű. Az intézmény a helyben szokásos módon tájékoztatja külső partereit, kihasználja azokat a lehetőségeket, ahol környezete számára bemutathatja intézményi innovációit, eredményeit, sikereit. Az intézmény fontosnak tartja a külső partnerekre vonatkozó kapcsolati rendszerét, ezért azt megtervezi, működteti, és szükség esetén felülvizsgálja. A szülőkkel, családokkal kialakított kapcsolatrendszer működtetése kiemelt fontosságú számukra. A pedagógusok, a gyermekek, családok széles körben bekapcsolódnak különböző helyi/regionális rendezvények, közös programok, különböző kulturális kezdeményezések szervezésébe, megvalósításába. Eredményeiket, sikereiket jól kommunikálják, az intézmény népszerű a családok körében, magas színvonalú szakmai munkáját a településen elismerik.(dokumentumelemzés, interjúk alapján)

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Panaszkezelési szabályzat átdolgozása, aktualizálása.

 

6. A pedagógiai munka feltételei

Kiemelkedő területek

Az intézmény rendezett, esztétikus, ízléses környezetben biztosítja a gyermekek személyiségfejlesztését. A feltételek igazodnak az intézmény pedagógiai programjához cél- és feladatrendszeréhez. Az intézményi tárgyi környezet biztosítja a különleges bánásmódot igénylő gyermekek nevelésének, tanításának feltételeit. Az óvodavezető a feladatok delegálásánál az egyének erősségeire épít. Támogatja, ösztönzi az innovációt és a kreatív gondolkodást, az újszerű ötleteket. A szervezeti kultúra fejlesztése tudatosan és tervezetten történik az intézményben. A kollégák a jogkörök megtartása mellett önállóan végzik feladataikat. A közösségi attitűd pozitív, egymást segítő-támogató, inspiráló. Valamennyi munkatárs folyamatosan együttműködik az eredményes nevelés érdekében. Munkájuk összehangolt, azonos nevelési elveken alapul. Szervezetük életét közös programokkal, összejövetelekkel színesítik, - a tagóvodai kollégák részvétele mellett. Az egyének és csoportok döntés-előkészítésbe történő bevonása folyamatos. A feladatmegosztás a szakértelem, a kiemelkedő kompetenciák, egyéni érdeklődés és az egyenletes terhelés figyelembevételével történik. A tudásmegosztás folyamatos és több szinten működő.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

A belső ellenőrzések, önértékelési rendszer eredményeinek, tapasztalatinak időszakos összegző elemzése-értékelése, rögzítése, ennek alapján a további célok, feladatok meghatározása. 

 

7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

Kiemelkedő területek

Az intézmény pedagógiai programja és az az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja (363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet) koherens. A tervek kitűzésénél figyelembe veszik az óvodai pedagógiai program célkitűzéseit, feladatait. A tervek nyilvánosak, mindenki számára elérhető. Lényeges eleme a Pedagógiai Programjuknak az integráció, differenciálás, esélyteremtés, amely vonatkozik az SNI, gyermekekre, a kiemelkedő képességű gyermekekre és átlagos fejlődésmenetű gyermekekre egyaránt. A másik lényeges elem pedig a mérés, értékelés, amely magában foglalja a megfigyelés, megismerés, tervezés, fejlesztés, nyomon követés feladatait. DIFER mérőeszközt használnak.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület.

 

 

 

INTÉZKEDÉSI TERV

 

Intézmény neve és címe:

Meserét Lajosmizsei Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde Szent Lajos utcai Tagintézménye

6050 Lajosmizse, Szent Lajos út 19.

Intézmény OM azonosítója

027656

Feladatellátási-hely azonosítója

027656003

Eljárás típusa (önértékelés, tanfelügyelet)

Intézményi tanfelügyelet

Intézkedési terv kezdő dátuma:

2019.01.29.

Intézkedési terv befejező dátuma:

2024.01.29.

1. Pedagógiai folyamatok

Kiemelkedő területek

Az intézmény vezetése közösen a tagintézményekkel határozzák meg a távlati és konkrét célokat. Az intézmény stratégiai dokumentumai közül az SZMSZ-t és a Pedagógiai Programot folyamatosan frissítjük. A terveket a nevelő testület bevonásával készítjük el. A fenntartó és a tagintézmény kapcsolata folyamatos. Az óvodapedagógusok egységes alapelvek szerint felépülő dokumentációs rendszert alkalmaznak a gyermek fejlesztésével, fejlődésének nyomon követésével kapcsolatban. A teljes pedagógiai folyamat követhető a tevékenységi tervben, a csoportnaplókban, valamint a gyermeki produktumokban. Nagy hangsúlyt fektetünk a gyermekek megismerésén alapuló egyéni fejlesztésére, differenciálásra. A különleges bánásmódot igénylő gyermekek külön kiemelt figyelmet kapnak.

Az éves tervek és beszámolók egymásra épülnek. Az éves munkaterv tartalmazza a belső ellenőrzésre vonatkozó általános információkat.

Az értékelés tények és adatok alapján, tervezetten és objektíven történik, alapját az intézményi önértékelési rendszer jelenti.

A Zöld Óvoda programhoz kapcsolódóan a pedagógusoknak, munkaközösség vezetőknek és vezetőnek kiemelkedő szerepe van.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Tagintézmény munkatervében meghatározott célokhoz konkrét feladatok kijelölése.

Intézmény éves beszámolójában az elért eredmények részletes értékelése.

 

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

Kiemelkedő területek

Az intézmény kiemelkedő munkát végez a hátránykompenzáció, integráció területén. hatékony kommunikáció történik a szülőkkel. Differenciált egyéni fejlesztés valósul meg. Pályázatokon való részvétel rendszeres. Az óvodapedagógusok a közösségi kapcsolatokat erősítő, változatos élményeket nyújtó programokat, tevékenységeket biztosítanak a gyermekeknek.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Család és óvoda kapcsolatának további erősítése.

 

3. Eredmények

Kiemelkedő területek

Az óvoda jó kapcsolatot ápol a város általános iskolájával, szervezünk közös programokat, iskolalátogatásokat. A gyermekek egyéni fejlesztése konkrét feladatokkal alátámasztott és konkrét mérési eredményeken illetve gyermek megfigyeléseken alapul. Az SNI és BTMN gyermekek fejlesztési terve a szakértői vélemények figyelembe vételével történik.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

Kiemelkedő területek

A gyermekek nevelése, tanítása, fejlesztése érdekében a pedagógusok együttműködnek egymással, szoros, napi kapcsolatot ápolnak, a segítő szakemberekkel is. Bevált módszereket, jó gyakorlatokat megosztanak egymással. Támogató, segítő, elfogadó, befogadó nevelői attitűd az erőssége a nevelőtestület tagjainak.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

5. Az intézmény külső kapcsolatai

Kiemelkedő területek

Az intézmény az együttműködés érdekében partnereivel felvette a kapcsolatot. Azonosítottuk a közvetlen és közvetett partnereink körét. A szülőkkel való együttműködés eredményes és gyermekközpontú. Az intézmény kiemelkedő közéleti tevékenységet folytat, melyet elismernek helyi díjakkal. A fenntartó önkormányzattal jó kapcsolatot ápolunk.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

6. A pedagógiai munka feltételei

Kiemelkedő területek

Az intézményben rendszeresen felmérjük a pedagógiai program megvalósításához szükséges tárgyi feltételeket. Az esetleges hiányok az éves beszámolóban megjelennek. A pedagógiai-szakmai munkához az eszközrendszer rendelkezésünkre áll. Pedagógiai programunkban rögzített ünnepeket, jeles napokat megtartjuk. Az intézmény innovatív, sok pályázatot írtunk, valósítottunk meg.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

Kiemelkedő területek

Az intézmény minden alapdokumentuma koherens az Óvodai nevelés országos alapprogramjával, stratégiai célokat, jövőképet, ezt figyelembe véve fogalmaztuk meg. Az intézményvezető a nevelési év tervezését a nevelőtestület javaslatát figyelembe véve készíti el, ekkor történik a tevékenység tervek ütemezése is, amely az intézményi munkaterv része. A humánerőforrás képzési és fejlesztési terve épül az eredményekre, és annak érdekében történik, hogy a munkatársak szakmai tudása megfeleljen az intézmény jelenlegi és jövőbeli igényeinek.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

 

 

 

INTÉZKEDÉSI TERV

 

Intézmény neve és címe:

Meserét Lajosmizsei Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde Rákóczi utcai Tagintézménye

6050 Lajosmizse, Rákóczi u. 30.

Intézmény OM azonosítója

027656

Feladat ellátási hely azonosítója

027656002 – Rákóczi utcai Tagintézmény

Eljárás típusa (önértékelés, tanfelügyelet)

Intézményi önértékelés

Intézkedési terv kezdő dátuma:

2019. 05.01

Intézkedési terv befejező dátuma:

2024. 05.01.

1. Pedagógiai folyamatok

Kiemelkedő területek

Az intézményi pedagógiai folyamatok a személyiség- és közösségfejlesztést, az elvárt nevelési, tanulási eredmények elérését, a szülők, gyermekek és munkatársak elégedettségét és a fenntartói elvárások teljesülését szolgálják. A nevelőtestület innovatív, keresik az új módszereket, gyűjtik a jó gyakorlatokat. Széles körű belső és külső szakmai erőforrással, támogatással rendelkeznek, figyelemmel kísérik a pályázati lehetőségeket.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

Kiemelkedő területek

Kiemelkedő terület a Zöld óvodai cím mellett a hagyományőrzési rész, amely a külső tárgyi körülményekben és a tevékenységekben is testet ölt. További kiemelkedő terület: A támogató szervezeti kultúra, a megkülönböztetett figyelmet igénylő gyermekek ellátása és az ezt megalapozó szakmai háttér. Kiemelkedő még a közösségfejlesztés valamint az a tény, hogy a szülőket és magukat a gyermekeket is kellően bevonják ebbe a tevékenységbe.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

3. Eredmények

Kiemelkedő területek

Nevelési és tanítás-tanulási rendszerük jól felépített, a közös értékrenden alapul. Összhangban van az Óvodai nevelés országos alapprogramjával és a Pedagógiai programmal. A mérési rendszert hatékonyan alkalmazzák az egyéni fejlesztések érdekében. A vezető és az óvodapedagógusok jól értelmezik és alkalmazzák a kialakított fejlesztési metodikát. A folyamatos fejlesztést biztosítják.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

A tehetségfejlesztés dokumentációs rendszerének folyamatos realizálása a gyakorlatban.

 

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

Kiemelkedő területek

Az óvoda dolgozóinak összefogása a pedagógiai célok elérése érdekében történik. A sokféle és gazdag munkaközösségek pedagógiai-szakmai-módszertani munkája kiemelendő. A feladatok pontos, átlátható megfogalmazása, lebontása jellemzi. Kiemelt figyelmet fordítva a tehermentesítésre. Szakmai látogatásokat, belső hospitálásokat tartanak. A munkatervekben pedagógiai-szakmai koordinációs értekezleteket terveznek havonta, szükség szerint, az intézményben hetente rendszeresen. A továbbképzések tapasztalatait, a jó gyakorlatokat rendszeresen megosztják egymással. A pedagógusok munkáját mozgásfejlesztő és logopédus segíti. Az információ átadásának kialakult rendje van: írásbeli-szóbeli-elektronikus. Az információáramlás sok jól működik, fontos a pontos tájékoztatás.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

5. Az intézmény külső kapcsolatai

Kiemelkedő területek

A külső kapcsolataik tartalmát a gyermekek érdekében tervezik, szervezik. Az óvoda jó hírének megőrzése és a szülők felé történő visszajelzés is fontos számukra. Nagy hangsúlyt fektetnek a szülők elégedettségének és igényeinek alapját képező kapcsolattartási formák tervezésére és megvalósítására. A partnerek tájékoztatását és véleményezési lehetőségeinek biztosítását folyamatosan felülvizsgálják, visszacsatolják és fejlesztik. A helyben szokásos módon tájékoztatják külső partnereiket.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

6. A pedagógiai munka feltételei

Kiemelkedő területek

Az intézmény rendszeren felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra meglétét, reális képpel rendelkezik a nevelő-oktató munka humánerőforrás szükségletéről. Különösen fontosnak tartja, hogy a rendelkezésre álló lehetőségeit a lehető legjobban használja ki. Az óvodapedagógusuk innovatívak, felkészültek. Pedagógiai kompetenciájukat, hivatásszeretetüket bizonyítja a sikeres és hatékony napi nevelőmunkájuk. Az intézmény szervezeti kultúrájára jellemző az informáltság, a motiváltság, a szoros együttműködés, a közös szabályok kialakítása és betartása, konszenzusra törekvés a döntés-előkészítésben. A hagyományápolásnak a gyermekek és a felnőtt közösségek életében egyaránt nagy szerep van, melyek jó alapul szolgálnak a nevelési célok megvalósításához.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

A döntés előkészítés rendje szabályozott, de kevésbé dokumentált.

 

7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

Kiemelkedő területek

Az intézmény Pedagógiai Programja koherens az Óvodai nevelés országos alapprogramban foglaltakkal. A jogszabályi lehetőségeken belül az Óvodai nevelés országos alapprogramjára (ONAP) alapozva, az intézmény sajátosságaihoz igazították a Pedagógia Programot. A nevelést, tanítást segítő eszközök és a nevelési-tanítási módszerek kiválasztása és alkalmazása rugalmasan, a pedagógiai prioritásokkal összhangban történik.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület

 

 

 

INTÉZKEDÉSI TERV

 

Intézmény neve és címe:

Meserét Lajosmizsei Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde Felsőlajosi Tagintézménye

6055 Felsőlajos, Óvoda u. 2.

Intézmény OM azonosítója

027656

Feladatellátásihely azonosítója

027656003

Eljárás típusa (önértékelés, tanfelügyelet)

Tanfelügyeleti intézményi ellenőrzés

Intézkedési terv kezdő dátuma:

2019. 02. 20.

Intézkedési terv befejező dátuma:

2024. 02. 20.

1. Pedagógiai folyamatok

Kiemelkedő területek

Az óvodapedagógusok tervező munkája összhangban van a Pedagógiai Program célkitűzéseivel. Évente részletesen kidolgozott mérési, értékelési eredményekkel rendelkeznek, amelyek alapján megállapítják a fejlesztési feladatokat. Az intézményben a belső önértékelési rendszert szabályozottan működtetik. A nevelőtestület szoros együttműködése meghatározó az intézményben.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nevelési évenként a tagintézményi szintre lebontott feladatokra koncentráló, részletesen kidolgozott munkaterv készítése. A munkatervekben és a beszámolókban a PDCA ciklus megjelenítése. A Pedagógiai Program végrehajtása, a nevelés hatékonyságának vizsgálata, valamint az ellenőrzések során feltárt fejlesztési lehetőségek, nevelési-oktatási feladatok beépítése a következő nevelési év munkatervébe. Az önértékelési rendszer szempontjaihoz illeszkedő beszámolók készítése.

 

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

Kiemelkedő területek

A képességek kibontakoztatását többfajta óvodai és óvodán kívüli tevékenység segíti. Kidolgozott képesség felmérő rendszert alakítottak ki. Az intézmény Pedagógiai Programjában hangsúlyosan jelenik meg a gyermekek egészséges és környezettudatos életmódra nevelése. A beszámolókban felsorolt események, rendezvények ezt bizonyítják. Közös programok, rendezvények, ünnepek segítségével elősegítik a közösségi tevékenységek kibontakozását, a családokkal való együttműködést.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Az újonnan épült fejlesztő szoba, tornaterem eszközellátottságának, kihasználtságának bővítése. A gyermekeik óvodai életébe betekintést engedő több közös programot is örömmel fogadnának a szülők.

 

3. Eredmények

Kiemelkedő területek

A Pedagógiai program pedagógiai tudatossággal, stratégiát alkotva épül fel. Minden területnél megfogalmazzák a célokat, feladatokat, és az elvárandó fejlődést. A munkatervek értékelésében területenként megjelennek az eredmények, jövőbeni feladatok. Belső tudásmegosztással, szakmai napok tartásával, munkaközösségek által szervezett előadásokkal, hospitálásokkal támogatják az eredményes oktatás-nevelést.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Az eredmények megtartása szempontjából fontos teendő a kiégés elleni küzdelem.

 

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

Kiemelkedő területek

Az intézményben rendszeres, szervezett és hatékony az információáramlás és a kommunikáció. Az intézményben magas színvonalú a szervezeti kultúra, a nézetek, értékrend egységes. Az intézmény értékeket képvisel. Továbbképzéseket támogató, nyitott, együttműködő testület

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület.

 

5. Az intézmény külső kapcsolatai

Kiemelkedő területek

Nyitott és sokszínű kapcsolatrendszer jellemzi az óvodát. Számos partnerrel jó a kapcsolatot építettek ki és tartanak fent. Az intézmény fontosnak tartja a külső partnerekre vonatkozó kapcsolati rendszerét, ezért azt megtervezi, kialakítja és működteti. A partnerekkel kialakított kapcsolatrendszeren keresztül felméri a partnerek igényeit, elégedettségét és befogadja innovatív ötleteiket.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület.

 

6. A pedagógiai munka feltételei

Kiemelkedő területek

Az intézmény alkalmazotti közösségének munkájára, együttműködésére a magas szintű belső igényesség, hatékonyság jellemző. Megpróbálják előteremteni (pl. rendezvények, pályázatok, fenntartó, szülők támogatása által) a szükséges feltételeket, amelyek az óvoda pedagógiai céljait szolgálják. Az intézmény működésének minőségét nagymértékben meghatározza a rendelkezésre álló tárgyi és humán erőforrás. Továbbképzésekre, megújulásra lehetőséget teremtenek. Innovatív kezdeményezéseket támogatják. Az intézmény a rendelkezésre álló lehetőségeit igyekszik a leghatékonyabban kihasználni. Az intézmény a tanulási-tanítási folyamat tárgyi környezetét a pedagógiai céljainak megfelelően alakította ki. Az intézmény folyamatos fejlődése érdekében az Óvodavezető kiemelkedő, példaértékű szerepet vállal az alkalmazotti közösség támogató együttműködésével. Sajátos hagyományokat teremtenek, melyeket ápolnak szülők bevonásával.

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

IKT kompetencia fejlesztése, eszközök és felhasználás tekintetében. Egyenletes terhelésre való törekvés hatékony feladatmegosztással, időgazdálkodással az alkalmazotti közösség körében.

 

7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

Kiemelkedő területek

Minden nevelési év tervezésekor megtörténik az intézmény tevékenységeinek terveinek ütemezése, ami az éves munkatervben és más fejlesztési, intézkedési tervekben rögzítésre kerül. /Munkaterv, intézkedési terv/ A tervek nyilvánossága biztosított./vezetői interjú/ A tervekben /éves munkaterv, továbbképzési terv, ötéves intézkedési terv/ jól követhetők a pedagógiai program kiemelt céljaira vonatkozó részcélok, feladatok, felelősök, a megvalósulást jelző eredménymutatók. A nevelést, tanítást segítő eszközök és a nevelési-tanítási módszerek kiválasztása és alkalmazása rugalmasan, a pedagógiai prioritásokkal összhangban történik. A környezettudatos magatartás alapjainak megismerését, sok tapasztalaton, érzékszerven keresztül támogatják az eszközök és alkalmazott módszerek.

 

Feladatterv

Intézkedés neve/azonosítója:

Nincs fejlesztendő terület.