INTÉZKEDÉSI TERV
Intézmény neve és címe: |
Meserét Lajosmizsei Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde, 6050 Lajosmizse, Attila u. 6. |
Intézmény OM azonosítója |
027656 |
Feladatellátási-hely azonosítója |
027656004 |
Eljárás típusa (önértékelés, tanfelügyelet) |
Intézményi tanfelügyelet |
Intézkedési terv kezdő dátuma: |
2020. január 19. |
Intézkedési terv befejező dátuma: |
2025. január 19. |
1. Pedagógiai folyamatok |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény terveinek megvalósítása az óvodapedagógusok, a szakmai munkaközösség és a Szülői Szervezet bevonásával történik. (Egymást követő 2 nevelési év munkatervei és az éves beszámolók) Az óvodapedagógusok tervező munkája és a megvalósulás koherens egységet mutatnak, figyelembe veszik az intézményi belső elvárásokat. (PP, Munkaterv, Csoportnaplók) A munkaközösség éves terve összhangban van a stratégiai dokumentumokkal, a munkaterv iránymutatásainak megfelelően, a nevelőtestület döntése szerint, annak alapján készült. Az éves tervek és a beszámolók egymásra épülnek. (Egymást követő 2 nevelési év munkatervei és az éves beszámolók) A pedagógiai folyamatok nyomon követhetőek a tevékenységi tervekben, csoportnaplókban. Az óvoda nevelőtestülete támogatja az innovációt. (Beszámolók, vezetői interjú) Az intézményben a gyermeki fejlődést folyamatosan követik, dokumentálják, elemzik, szükség esetén fejlesztési tervet készítenek. Az óvodapedagógusok a gyermekek eredményeiről fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak szüleinek/gondviselőinek. (Pedagógiai Program, Munkaterv) Kiemelt figyelmet fordítanak a gyermekek egészséges és környezettudatos életmódra nevelésére. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
A gyermekek folyamatos megfigyelésen, mérésen alapuló egyéni teljesítményének alakulásáról, tapasztalatok felhasználása, beépítése az operatív dokumentumokba. A csoportnapló vezetéssel kapcsolatos feladatok jelenjenek meg a Pedagógiai programban. |
2. Személyiség- és közösségfejlesztés |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény vezetése és érintett óvodapedagógusa információkkal rendelkezik minden gyermek szociális helyzetéről. Az óvodapedagógusok a tanuláshoz, cselekvéshez kötött ismeretszerzéshez (pl. játékhoz) szakszerű útmutatást és megfelelő eszközöket biztosítanak, alkalmazva a nevelés-tanulás módszertanát. Az egészséges és környezettudatos életmódra nevelés elmélete és gyakorlata a pedagógiai programban előírtak szerint a munkatervben szerepel, a beszámolókból követhető pl. Zöld óvodai irányelvek megvalósulása. A szülők a megfelelő kereteken belül részt vesznek a közösségfejlesztésben, nyílt napok, kirándulás, tehetséggondozó programok, gála rendezvény, szülők bálja. A programban meghatározottak az óvodában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai alapelvei, értékei, céljai, feladatai, eszközei. Az eljárások konkrétak, rendelhető hozzájuk tevékenység, megfelelnek az intézmény lehetőségeinek, reálisak. (Nevelőtestületi interjú, kérdőív, értékelési dokumentumok) |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztési terület. |
3. Eredmények |
|
Kiemelkedő területek |
A nevelési célokhoz kapcsolódó eredmények az elvártaknak maximálisan megfelelnek. Sokféle, változatos tevékenységekkel biztosítják a harmonikus gyermeki személyiség kibontakoztatását. A mérések-értékelések megvalósítása, belső hasznosulása és a tapasztalatokból kiinduló cél/feladatrendszer meghatározása a szakmai-pedagógiai munka fejlesztése érdekében. A szülőkkel jó kapcsolatot ápolnak, az együttnevelés, és a párbeszéd fontosságát hangsúlyozzák. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztési terület. |
4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény munkatársai számára a munkájukhoz szükséges információkhoz és ismeretekhez való hozzáférés biztosított. A belső tudásmegosztás folyamatos, mely minden pedagógus belső igénye. A szakmai tapasztalatok átadásának kialakult rendje van, annak szakmai hasznosulása bizonyított. Rendszeres, átfogó ellenőrzési-értékelési munka, melynek eredményeit felhasználják a szakmai munka fejlesztéséhez. A munkaközösség vezetők gyűjtik és megosztják a jó tanulásszervezési és pedagógiai gyakorlatokat. Ezek elősegítik, támogatják a szakmai innovációt. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztési terület. |
5. Az intézmény külső kapcsolatai |
|
Kiemelkedő területek |
A külső partnerek köre ismert az intézmény munkavállalói számára. A külső kapcsolatrendszer működik, az együttműködés folyamatos és kölcsönös. Partnereivel tartalmas kapcsolatot ápol. A partnerek tájékoztatása és véleményezési lehetőségeinek biztosítása széleskörű. Az intézmény a helyben szokásos módon tájékoztatja külső partereit, kihasználja azokat a lehetőségeket, ahol környezete számára bemutathatja intézményi innovációit, eredményeit, sikereit. Az intézmény fontosnak tartja a külső partnerekre vonatkozó kapcsolati rendszerét, ezért azt megtervezi, működteti, és szükség esetén felülvizsgálja. A szülőkkel, családokkal kialakított kapcsolatrendszer működtetése kiemelt fontosságú számukra. A pedagógusok, a gyermekek, családok széles körben bekapcsolódnak különböző helyi/regionális rendezvények, közös programok, különböző kulturális kezdeményezések szervezésébe, megvalósításába. Eredményeiket, sikereiket jól kommunikálják, az intézmény népszerű a családok körében, magas színvonalú szakmai munkáját a településen elismerik.(dokumentumelemzés, interjúk alapján) |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Panaszkezelési szabályzat átdolgozása, aktualizálása. |
6. A pedagógiai munka feltételei |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény rendezett, esztétikus, ízléses környezetben biztosítja a gyermekek személyiségfejlesztését. A feltételek igazodnak az intézmény pedagógiai programjához cél- és feladatrendszeréhez. Az intézményi tárgyi környezet biztosítja a különleges bánásmódot igénylő gyermekek nevelésének, tanításának feltételeit. Az óvodavezető a feladatok delegálásánál az egyének erősségeire épít. Támogatja, ösztönzi az innovációt és a kreatív gondolkodást, az újszerű ötleteket. A szervezeti kultúra fejlesztése tudatosan és tervezetten történik az intézményben. A kollégák a jogkörök megtartása mellett önállóan végzik feladataikat. A közösségi attitűd pozitív, egymást segítő-támogató, inspiráló. Valamennyi munkatárs folyamatosan együttműködik az eredményes nevelés érdekében. Munkájuk összehangolt, azonos nevelési elveken alapul. Szervezetük életét közös programokkal, összejövetelekkel színesítik, - a tagóvodai kollégák részvétele mellett. Az egyének és csoportok döntés-előkészítésbe történő bevonása folyamatos. A feladatmegosztás a szakértelem, a kiemelkedő kompetenciák, egyéni érdeklődés és az egyenletes terhelés figyelembevételével történik. A tudásmegosztás folyamatos és több szinten működő. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
A belső ellenőrzések, önértékelési rendszer eredményeinek, tapasztalatinak időszakos összegző elemzése-értékelése, rögzítése, ennek alapján a további célok, feladatok meghatározása. |
7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény pedagógiai programja és az az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja (363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet) koherens. A tervek kitűzésénél figyelembe veszik az óvodai pedagógiai program célkitűzéseit, feladatait. A tervek nyilvánosak, mindenki számára elérhető. Lényeges eleme a Pedagógiai Programjuknak az integráció, differenciálás, esélyteremtés, amely vonatkozik az SNI, gyermekekre, a kiemelkedő képességű gyermekekre és átlagos fejlődésmenetű gyermekekre egyaránt. A másik lényeges elem pedig a mérés, értékelés, amely magában foglalja a megfigyelés, megismerés, tervezés, fejlesztés, nyomon követés feladatait. DIFER mérőeszközt használnak. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület. |
INTÉZKEDÉSI TERV
Intézmény neve és címe: |
Meserét Lajosmizsei Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde Szent Lajos utcai Tagintézménye 6050 Lajosmizse, Szent Lajos út 19. |
Intézmény OM azonosítója |
027656 |
Feladatellátási-hely azonosítója |
027656003 |
Eljárás típusa (önértékelés, tanfelügyelet) |
Intézményi tanfelügyelet |
Intézkedési terv kezdő dátuma: |
2019.01.29. |
Intézkedési terv befejező dátuma: |
2024.01.29. |
1. Pedagógiai folyamatok |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény vezetése közösen a tagintézményekkel határozzák meg a távlati és konkrét célokat. Az intézmény stratégiai dokumentumai közül az SZMSZ-t és a Pedagógiai Programot folyamatosan frissítjük. A terveket a nevelő testület bevonásával készítjük el. A fenntartó és a tagintézmény kapcsolata folyamatos. Az óvodapedagógusok egységes alapelvek szerint felépülő dokumentációs rendszert alkalmaznak a gyermek fejlesztésével, fejlődésének nyomon követésével kapcsolatban. A teljes pedagógiai folyamat követhető a tevékenységi tervben, a csoportnaplókban, valamint a gyermeki produktumokban. Nagy hangsúlyt fektetünk a gyermekek megismerésén alapuló egyéni fejlesztésére, differenciálásra. A különleges bánásmódot igénylő gyermekek külön kiemelt figyelmet kapnak. Az éves tervek és beszámolók egymásra épülnek. Az éves munkaterv tartalmazza a belső ellenőrzésre vonatkozó általános információkat. Az értékelés tények és adatok alapján, tervezetten és objektíven történik, alapját az intézményi önértékelési rendszer jelenti. A Zöld Óvoda programhoz kapcsolódóan a pedagógusoknak, munkaközösség vezetőknek és vezetőnek kiemelkedő szerepe van. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Tagintézmény munkatervében meghatározott célokhoz konkrét feladatok kijelölése. Intézmény éves beszámolójában az elért eredmények részletes értékelése. |
2. Személyiség- és közösségfejlesztés |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény kiemelkedő munkát végez a hátránykompenzáció, integráció területén. hatékony kommunikáció történik a szülőkkel. Differenciált egyéni fejlesztés valósul meg. Pályázatokon való részvétel rendszeres. Az óvodapedagógusok a közösségi kapcsolatokat erősítő, változatos élményeket nyújtó programokat, tevékenységeket biztosítanak a gyermekeknek. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Család és óvoda kapcsolatának további erősítése. |
3. Eredmények |
|
Kiemelkedő területek |
Az óvoda jó kapcsolatot ápol a város általános iskolájával, szervezünk közös programokat, iskolalátogatásokat. A gyermekek egyéni fejlesztése konkrét feladatokkal alátámasztott és konkrét mérési eredményeken illetve gyermek megfigyeléseken alapul. Az SNI és BTMN gyermekek fejlesztési terve a szakértői vélemények figyelembe vételével történik. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció |
|
Kiemelkedő területek |
A gyermekek nevelése, tanítása, fejlesztése érdekében a pedagógusok együttműködnek egymással, szoros, napi kapcsolatot ápolnak, a segítő szakemberekkel is. Bevált módszereket, jó gyakorlatokat megosztanak egymással. Támogató, segítő, elfogadó, befogadó nevelői attitűd az erőssége a nevelőtestület tagjainak. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
5. Az intézmény külső kapcsolatai |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény az együttműködés érdekében partnereivel felvette a kapcsolatot. Azonosítottuk a közvetlen és közvetett partnereink körét. A szülőkkel való együttműködés eredményes és gyermekközpontú. Az intézmény kiemelkedő közéleti tevékenységet folytat, melyet elismernek helyi díjakkal. A fenntartó önkormányzattal jó kapcsolatot ápolunk. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
6. A pedagógiai munka feltételei |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézményben rendszeresen felmérjük a pedagógiai program megvalósításához szükséges tárgyi feltételeket. Az esetleges hiányok az éves beszámolóban megjelennek. A pedagógiai-szakmai munkához az eszközrendszer rendelkezésünkre áll. Pedagógiai programunkban rögzített ünnepeket, jeles napokat megtartjuk. Az intézmény innovatív, sok pályázatot írtunk, valósítottunk meg. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény minden alapdokumentuma koherens az Óvodai nevelés országos alapprogramjával, stratégiai célokat, jövőképet, ezt figyelembe véve fogalmaztuk meg. Az intézményvezető a nevelési év tervezését a nevelőtestület javaslatát figyelembe véve készíti el, ekkor történik a tevékenység tervek ütemezése is, amely az intézményi munkaterv része. A humánerőforrás képzési és fejlesztési terve épül az eredményekre, és annak érdekében történik, hogy a munkatársak szakmai tudása megfeleljen az intézmény jelenlegi és jövőbeli igényeinek. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
INTÉZKEDÉSI TERV
Intézmény neve és címe: |
Meserét Lajosmizsei Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde Rákóczi utcai Tagintézménye 6050 Lajosmizse, Rákóczi u. 30. |
Intézmény OM azonosítója |
027656 |
Feladat ellátási hely azonosítója |
027656002 – Rákóczi utcai Tagintézmény |
Eljárás típusa (önértékelés, tanfelügyelet) |
Intézményi önértékelés |
Intézkedési terv kezdő dátuma: |
2019. 05.01 |
Intézkedési terv befejező dátuma: |
2024. 05.01. |
1. Pedagógiai folyamatok |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézményi pedagógiai folyamatok a személyiség- és közösségfejlesztést, az elvárt nevelési, tanulási eredmények elérését, a szülők, gyermekek és munkatársak elégedettségét és a fenntartói elvárások teljesülését szolgálják. A nevelőtestület innovatív, keresik az új módszereket, gyűjtik a jó gyakorlatokat. Széles körű belső és külső szakmai erőforrással, támogatással rendelkeznek, figyelemmel kísérik a pályázati lehetőségeket. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
2. Személyiség- és közösségfejlesztés |
|
Kiemelkedő területek |
Kiemelkedő terület a Zöld óvodai cím mellett a hagyományőrzési rész, amely a külső tárgyi körülményekben és a tevékenységekben is testet ölt. További kiemelkedő terület: A támogató szervezeti kultúra, a megkülönböztetett figyelmet igénylő gyermekek ellátása és az ezt megalapozó szakmai háttér. Kiemelkedő még a közösségfejlesztés valamint az a tény, hogy a szülőket és magukat a gyermekeket is kellően bevonják ebbe a tevékenységbe. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
3. Eredmények |
|
Kiemelkedő területek |
Nevelési és tanítás-tanulási rendszerük jól felépített, a közös értékrenden alapul. Összhangban van az Óvodai nevelés országos alapprogramjával és a Pedagógiai programmal. A mérési rendszert hatékonyan alkalmazzák az egyéni fejlesztések érdekében. A vezető és az óvodapedagógusok jól értelmezik és alkalmazzák a kialakított fejlesztési metodikát. A folyamatos fejlesztést biztosítják. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
A tehetségfejlesztés dokumentációs rendszerének folyamatos realizálása a gyakorlatban. |
4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció |
|
Kiemelkedő területek |
Az óvoda dolgozóinak összefogása a pedagógiai célok elérése érdekében történik. A sokféle és gazdag munkaközösségek pedagógiai-szakmai-módszertani munkája kiemelendő. A feladatok pontos, átlátható megfogalmazása, lebontása jellemzi. Kiemelt figyelmet fordítva a tehermentesítésre. Szakmai látogatásokat, belső hospitálásokat tartanak. A munkatervekben pedagógiai-szakmai koordinációs értekezleteket terveznek havonta, szükség szerint, az intézményben hetente rendszeresen. A továbbképzések tapasztalatait, a jó gyakorlatokat rendszeresen megosztják egymással. A pedagógusok munkáját mozgásfejlesztő és logopédus segíti. Az információ átadásának kialakult rendje van: írásbeli-szóbeli-elektronikus. Az információáramlás sok jól működik, fontos a pontos tájékoztatás. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
5. Az intézmény külső kapcsolatai |
|
Kiemelkedő területek |
A külső kapcsolataik tartalmát a gyermekek érdekében tervezik, szervezik. Az óvoda jó hírének megőrzése és a szülők felé történő visszajelzés is fontos számukra. Nagy hangsúlyt fektetnek a szülők elégedettségének és igényeinek alapját képező kapcsolattartási formák tervezésére és megvalósítására. A partnerek tájékoztatását és véleményezési lehetőségeinek biztosítását folyamatosan felülvizsgálják, visszacsatolják és fejlesztik. A helyben szokásos módon tájékoztatják külső partnereiket. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
6. A pedagógiai munka feltételei |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény rendszeren felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra meglétét, reális képpel rendelkezik a nevelő-oktató munka humánerőforrás szükségletéről. Különösen fontosnak tartja, hogy a rendelkezésre álló lehetőségeit a lehető legjobban használja ki. Az óvodapedagógusuk innovatívak, felkészültek. Pedagógiai kompetenciájukat, hivatásszeretetüket bizonyítja a sikeres és hatékony napi nevelőmunkájuk. Az intézmény szervezeti kultúrájára jellemző az informáltság, a motiváltság, a szoros együttműködés, a közös szabályok kialakítása és betartása, konszenzusra törekvés a döntés-előkészítésben. A hagyományápolásnak a gyermekek és a felnőtt közösségek életében egyaránt nagy szerep van, melyek jó alapul szolgálnak a nevelési célok megvalósításához. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
A döntés előkészítés rendje szabályozott, de kevésbé dokumentált. |
7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény Pedagógiai Programja koherens az Óvodai nevelés országos alapprogramban foglaltakkal. A jogszabályi lehetőségeken belül az Óvodai nevelés országos alapprogramjára (ONAP) alapozva, az intézmény sajátosságaihoz igazították a Pedagógia Programot. A nevelést, tanítást segítő eszközök és a nevelési-tanítási módszerek kiválasztása és alkalmazása rugalmasan, a pedagógiai prioritásokkal összhangban történik. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület |
INTÉZKEDÉSI TERV
Intézmény neve és címe: |
Meserét Lajosmizsei Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde Felsőlajosi Tagintézménye 6055 Felsőlajos, Óvoda u. 2. |
Intézmény OM azonosítója |
027656 |
Feladatellátásihely azonosítója |
027656003 |
Eljárás típusa (önértékelés, tanfelügyelet) |
Tanfelügyeleti intézményi ellenőrzés |
Intézkedési terv kezdő dátuma: |
2019. 02. 20. |
Intézkedési terv befejező dátuma: |
2024. 02. 20. |
1. Pedagógiai folyamatok |
|
Kiemelkedő területek |
Az óvodapedagógusok tervező munkája összhangban van a Pedagógiai Program célkitűzéseivel. Évente részletesen kidolgozott mérési, értékelési eredményekkel rendelkeznek, amelyek alapján megállapítják a fejlesztési feladatokat. Az intézményben a belső önértékelési rendszert szabályozottan működtetik. A nevelőtestület szoros együttműködése meghatározó az intézményben. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nevelési évenként a tagintézményi szintre lebontott feladatokra koncentráló, részletesen kidolgozott munkaterv készítése. A munkatervekben és a beszámolókban a PDCA ciklus megjelenítése. A Pedagógiai Program végrehajtása, a nevelés hatékonyságának vizsgálata, valamint az ellenőrzések során feltárt fejlesztési lehetőségek, nevelési-oktatási feladatok beépítése a következő nevelési év munkatervébe. Az önértékelési rendszer szempontjaihoz illeszkedő beszámolók készítése. |
2. Személyiség- és közösségfejlesztés |
|
Kiemelkedő területek |
A képességek kibontakoztatását többfajta óvodai és óvodán kívüli tevékenység segíti. Kidolgozott képesség felmérő rendszert alakítottak ki. Az intézmény Pedagógiai Programjában hangsúlyosan jelenik meg a gyermekek egészséges és környezettudatos életmódra nevelése. A beszámolókban felsorolt események, rendezvények ezt bizonyítják. Közös programok, rendezvények, ünnepek segítségével elősegítik a közösségi tevékenységek kibontakozását, a családokkal való együttműködést. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Az újonnan épült fejlesztő szoba, tornaterem eszközellátottságának, kihasználtságának bővítése. A gyermekeik óvodai életébe betekintést engedő több közös programot is örömmel fogadnának a szülők. |
3. Eredmények |
|
Kiemelkedő területek |
A Pedagógiai program pedagógiai tudatossággal, stratégiát alkotva épül fel. Minden területnél megfogalmazzák a célokat, feladatokat, és az elvárandó fejlődést. A munkatervek értékelésében területenként megjelennek az eredmények, jövőbeni feladatok. Belső tudásmegosztással, szakmai napok tartásával, munkaközösségek által szervezett előadásokkal, hospitálásokkal támogatják az eredményes oktatás-nevelést. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Az eredmények megtartása szempontjából fontos teendő a kiégés elleni küzdelem. |
4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézményben rendszeres, szervezett és hatékony az információáramlás és a kommunikáció. Az intézményben magas színvonalú a szervezeti kultúra, a nézetek, értékrend egységes. Az intézmény értékeket képvisel. Továbbképzéseket támogató, nyitott, együttműködő testület |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület. |
5. Az intézmény külső kapcsolatai |
|
Kiemelkedő területek |
Nyitott és sokszínű kapcsolatrendszer jellemzi az óvodát. Számos partnerrel jó a kapcsolatot építettek ki és tartanak fent. Az intézmény fontosnak tartja a külső partnerekre vonatkozó kapcsolati rendszerét, ezért azt megtervezi, kialakítja és működteti. A partnerekkel kialakított kapcsolatrendszeren keresztül felméri a partnerek igényeit, elégedettségét és befogadja innovatív ötleteiket. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület. |
6. A pedagógiai munka feltételei |
|
Kiemelkedő területek |
Az intézmény alkalmazotti közösségének munkájára, együttműködésére a magas szintű belső igényesség, hatékonyság jellemző. Megpróbálják előteremteni (pl. rendezvények, pályázatok, fenntartó, szülők támogatása által) a szükséges feltételeket, amelyek az óvoda pedagógiai céljait szolgálják. Az intézmény működésének minőségét nagymértékben meghatározza a rendelkezésre álló tárgyi és humán erőforrás. Továbbképzésekre, megújulásra lehetőséget teremtenek. Innovatív kezdeményezéseket támogatják. Az intézmény a rendelkezésre álló lehetőségeit igyekszik a leghatékonyabban kihasználni. Az intézmény a tanulási-tanítási folyamat tárgyi környezetét a pedagógiai céljainak megfelelően alakította ki. Az intézmény folyamatos fejlődése érdekében az Óvodavezető kiemelkedő, példaértékű szerepet vállal az alkalmazotti közösség támogató együttműködésével. Sajátos hagyományokat teremtenek, melyeket ápolnak szülők bevonásával. |
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
IKT kompetencia fejlesztése, eszközök és felhasználás tekintetében. Egyenletes terhelésre való törekvés hatékony feladatmegosztással, időgazdálkodással az alkalmazotti közösség körében. |
7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés |
|
Kiemelkedő területek |
Minden nevelési év tervezésekor megtörténik az intézmény tevékenységeinek terveinek ütemezése, ami az éves munkatervben és más fejlesztési, intézkedési tervekben rögzítésre kerül. /Munkaterv, intézkedési terv/ A tervek nyilvánossága biztosított./vezetői interjú/ A tervekben /éves munkaterv, továbbképzési terv, ötéves intézkedési terv/ jól követhetők a pedagógiai program kiemelt céljaira vonatkozó részcélok, feladatok, felelősök, a megvalósulást jelző eredménymutatók. A nevelést, tanítást segítő eszközök és a nevelési-tanítási módszerek kiválasztása és alkalmazása rugalmasan, a pedagógiai prioritásokkal összhangban történik. A környezettudatos magatartás alapjainak megismerését, sok tapasztalaton, érzékszerven keresztül támogatják az eszközök és alkalmazott módszerek.
|
Feladatterv |
|
Intézkedés neve/azonosítója: |
Nincs fejlesztendő terület. |